Serviceavtal fiber - smidigt och enkelt
Med ett serviceavtal för fiber får din bostadsrättsförening eller du som fastighetsägare snabbt och enkelt hjälp om något krånglar med din tekniska utrustning. Ni får en personlig kontakt hos oss som åtgärdar, återkopplar och ger råd vid eventuella frågor.
Snabb och smidig hjälp
När du tecknat ett serviceavtal får du ett servicebesök varje år där vi kontrollerar att allt fungerar som det ska. Om du får tekniska problem felanmäler du det enkelt via vår hemsida. En tekniker ringer därefter upp dig och ger dig personlig hjälp. Vid driftproblem påbörjas felsökning inom fyra timmar på vardagar. Tiden för att åtgärda problemet är max fyra arbetsdagar.
Här kan du göra en felanmälan om du har serviceavtal för fiber
Det här ingår i serviceavtalet
- Inspektion och översyn en gång per år då vi gör en total översyn av switchar, kablage och överlämningsutrymmet.
- Service och underhåll av ert fastighetsnät, från första uttaget i bostaden till våra switchar, för att garantera högsta prestanda och lång livslängd.
- Vi säkerställer att nätdokumentationen är korrekt och att rätt kontaktuppgifter finns upprättade.
- Utbyte av trasig användarnod. Användarnoden utgör en central del av varje enskild anslutning. Om användarnoden är trasig på grund av yttre påverkan tillkommer en kostnad.
Erbjudande – de första två åren gratis
Passa på att teckna serviceavtal nu så bjuder vi på de två första åren. Därefter kostar det 2 495 kronor per år för fastigheter med max 80 lägenheter. Hör av dig till oss om du äger en fastighet med fler lägenheter så återkommer vi med en offert.
Erbjudandet gäller till 1 oktober 2025.
Ta del av Eskilstuna Energi och Miljös avtalsvillkor för serviceavtal för Fiber