Vi är företagens partner i vardagen
De flesta känner oss som de som kommer och tömmer soptunnan där hemma och ser till att det finns vatten och el i lägenheter och stugor. Men vi har en annan sida också. Vi jobbar tätt tillsammans med många av stadens näringsidkare och ser till att deras verksamheter har allt som behövs i arbetsvardagen. Här får du en titt på vanliga frågor som våra företagskunder brukar ställa.
Era företagskunder får en personlig kontakt hos er. Vad innebär det?
− Vi ger våra kunder en kontaktperson som hjälper dem med alla våra tjänster. Vi har en lång lista med verksamhetsområden och nyttigheter som våra kunder kan behöva till sitt företag – elavtal, fjärrvärme, vatten och avlopp, återvinning och fiber. Med en personlig kontakt vet kunderna alltid vem de ska ringa till för att få hjälp, och det är alltid lättare att föra dialog med någon som redan är insatt i just deras verksamhet.
Vi lär känna våra kunders verksamhet och finns där som en naturlig del av deras vardag. När vi bygger en relation kan vi snabbt ge rätt hjälp när det behövs. Eftersom vi jobbar lokalt har vi även en bra lokalkännedom som gör att vi snabbt får grepp om våra kunders olika problem och behov.
Oskar Morén
Vad ska jag tänka på när jag väljer elavtal?
− När du väljer elavtal är det bra att ha i åtanke att elmarknaden på många sätt fungerar som aktiemarknaden. Den rör sig upp och ner hela tiden. Vilket avtal som är bäst beror på vad läget är just nu och hur din verksamhet och dina behov ser ut. Det går inte att säga rent generellt att fast eller rörligt pris är det bästa sättet att spara pengar. Det handlar mer om att veta exakt när det är rätt läge att teckna fast pris eller när det i stället är bäst att välja rörligt pris och anpassa verksamheten efter de billigaste timmarna. Vi vill hjälpa våra kunder att välja rätt, så tveka inte att ringa till oss och boka ett möte så ser vi över alternativen tillsammans.
Oskar Morén